Doakan kami dikurniakan zuriat

Daisypath Anniversary tickers

Perhatian

Untuk baca post sebelum ini, sila lihat senarai post di sidebar dan di bawah pos. Jika nak baca post berdasarkan label, ada di sidebar dan menu atas blog (digalakkan).

Rawatan Kesuburan (Hospital Kerajaan) 25 : IVF-ICSI [Siri 6]


Nota : Post ini asalnya dipost pada 19 Ogos 2010. Aku review, ubah suai dan post semula pada 20 Mei 2020.

Post ini asalnya adalah post yang diletakkan password

Sambungan dari post sebelum ini iaitu Rawatan Kesuburan (Hospital Kerajaan) 24 : IVF-ICSI [Siri 5]

Salam semua.

Tak tahu nak mulakan macam mana. Aku cuba la menulis dengan harapan air mata sendiri tak menitik.

Hari ini adalah genap 4 minggu selepas embryo transfer. Malam tadi aku bleeding, pagi tadi keluar ketulan darah dan something warna putih. En.Suami kata kantung.

Kami pergi MAC HUKM pagi tadi. Rupanya kena pergi emergency untuk ibu bersalin. Sepatutnya start bleeding malam tadi dah pergi.

Kami bawa apa yg keluar pagi tadi dan dapat tunjuk pada doktor. Katanya nampak memang seperti janin. Doktor ambil utk hantar ke makmal. Doktor scan aku kat perut. Kemudian lalu bawah. Doktor kata rahim aku kosong. Dr tengok pintu rahim tertutup bermakna sepatutnya tak ada lagi pendarahan aktif keluar dari rahim.

Sebelum tu dia ada kata, kalau scan mungkin tak nampak sebab baru minggu ke 4 [kalau ada pun]. Mungkin doktor nak sedapkan hati kami? Doktor anggap kosong berdasarkan ketebalan dinding rahim. Dengar seperti 6 something? tak pasti.

Tadi aku buat blood test. Keputusan mungkin dapat pada Rabu depan iaitu tarikh appointment yang sepatutnya untuk mendengar khabar gembira. Dr kata kalau kadar bacaan bhcg jatuh menjunam, maknanya aku dah tak preggy la.

En.Suami pesan, jangan terlalu mengharap. Namun apa pun kami tetap terus berdoa dan buat apa yg sepatutnya sehingga keputusan blood test diperolehi. Rabu depan pun akan ambil blood test lagi. Sama ada dr nak compare antara dua blood test atau keputusan muktamad prof bgtau Rabu depan tak tahu la.

Dengan harapan [kalau masih ada kemungkinan] masih ada memandangkan tiga embryo yang dimasukkan. Namun berapa yang menempel hanya Allah yang tahu.

Aku nak share perasaan aku. Dalam tempoh 4 minggu ni, aku dapat rasa simptom-simptom preggy. Memang lain rasanya, sebab tak pernah alami. Jadi aku terasa sangat dan gembira. Namun tak lama.

Sebenarnya aku terfikir-fikir puncanya, rasanya kawan-kawan yg lain pun yg pernah mengalami faham perasaan ketika ini. Tapi aku takut nak mengakui dan En.Suami dah pesan jangan fikirkan semua tu. Hakikatnya jika benar mungkin Allah belum mengizinkan impian kami menjadi kenyataan sekarang.

Ya Allah... tukarkanlah semua ujian ini menjadi nikmat kepadaku yang tak ternilai harganya. Amin

Nota : Post ini asalnya dipost pada 19 Ogos 2010. Aku review, ubah suai dan post semula pada 20 Mei 2020.

Post ini asalnya adalah post yang diletakkan password.

Sebenarnya post berpassword macam ni, ada post yang pembaca-pembaca tinggalkan komen. Tapi aku dah buat keputusan untuk tidak publish komen-komen tersebut. Kalau ada komen di bawah, ia ditinggalkan oleh pembaca yg belum dapat password atau selepas post ini direview semula.

Ulasan / Tambahan :
-

Love

20 Mei 2020

Sambungan :
Rawatan Kesuburan (Hospital Kerajaan) 26 : IVF-ICSI [Siri 7]

Post berkaitan :
Ringkasan Rawatan Kesuburan (Hospital Kerajaan) 2009 / 2010
Syarat Mendapat Rawatan Kesuburan (Hospital Kerajaan) : Belum Berumur 40 Tahun

No comments:

Post a Comment

Sila komen.. jangan malu.. jangan takut.. tuan tanah tak makan orang... =)

Pembaca yang tiada blog @ akaun blogger / tidak mahu dikenali masih boleh tinggal komen guna anonymous tapi kalau boleh sila tulis nama @ nickname selepas komen.

Nama tu adalah nama yg sama anda guna di blog ini supaya saya tidak keliru anda dengan pembaca yang lain. =)